آموزش های وردپرس

راه های درآمد زایی از وردپرس را بدانیم 2

راه های درآمد زایی از وردپرس را بدانیم 2⃣
#پلاگین_نویسی
#ایده_یابی
در ادامه بحث #درامد زایی کمی بحث قبلی رو بازتر می کنیم تا مساله و راه روشنتر بشه تا شما هم ان شاءالله بتونین مثل Gravity forms درامد سالانه ی ۵ میلیون دلاری داشته باشین 🙂

? ایده دارم اما برنامه نویس نیستم!
در مورد اینکه اگر کدنویسی نمیدونید نا امید نشید ، صحبت مبحث قبل رو اینطور تکمیل می کنیم که می تونین ایده رو با یک برنامه نویس شریک بشید /  بهرحال هر پلاگینی کارهای دیگه ای هم غیر از برنامه نویسی داره  ، من جمله پشتیبانی . تبلیغات و ترویج پلاگین  /  ساخت آموزش کاربری و…
از دوستانی میشناسم که یک خط کدهم بلد نیستند و الان درامد خوبی از وردپرس دارند،شاید هم الان دارن این مطلب رو می خونن 🙂 (سلام ✋)

? چه پلاگینی بنویسم که بتونم درآمد داشته باشم؟
این سوال رو معمولا بهش برمیخوریم،که هر ایده ای به ذهنمون رسیده تو نت پلاگینش موجوده. این درسته ، اما راه بسته نشده.راه های زیادی هست که میگم خدمتتون:

✅✅ الف:رفع یک نیاز
سعی کنید به دنبال رفع یک نیاز باشید. به این معنا که آن کار ، مشتری داشته باشد،خواهان داشته باشد،کسی باشد که سنگش را به سینه بزند!
فرضا یک پلاگین ساده کپی گرفتن از پست با یک دکمه.پلاگین duplicate-post بالای یک میلیون نصب فعال دارد،کار شاقی هم نمی کند،فقط یک ایده ساده اما کاربردی.بنده که شخصا بارها ازش استفاده کردم.

✅✅ ب: گروه ها / سایت ها / نظرات
همین گروه های تلگرامی نعمتی هستند،کلی نیاز درشون مطرح میشه / البته بگذریم که کم از داخل این سوالات ایده در میاد،اما در میاد 🙂 ، نمونه ش همین گروه چت وردپرس و جلسات ایده یابی ۵ شنبه ها.واقعا بچه ها ذهنشون عالی هست تو این زمینه.
این موضوع رو تعمیم بدید به سایتهای پرکامنت / شبکه های اجتماعی / یا اگر تلگرامی نبود معادل اون.اینها رو رصد کنید و ببینید نیازهای مردم و کاربران در چه زمینه هایی می چرخد.یکی از خروجی های همین گروه چت ، پلاگین Feed-changer هست که یک کار ساده می کند و آن تغییر آدرس فید هست.
در این زمینه به این قسمت هم سری بزنین،داشته ایم که اینجا ایده ای مطرح شده و بعدها شده یک پلاگین پرطرفدار،الان هم چک کنین هستن بعضی ها که سریع پلاگین این ایده ها رو آپ می کنند!آدم زرنگ زیاده 🙂 :
https://wordpress.org/ideas/

بخوانید:  افزونه زرین پال برای پلاگین GiveWP

✅✅ پ: همگام با تکنولوژی های جدید
تکنولوژی ها رو رصد کنین / و سعی کنین ترکیبش با وردپرس رو مورد انالیز قرار بدین و ببینین ایا میشه از این ترکیب یک ارزش افزوده ایجاد کرد؟
مثال بارزش پلاگین آقای موسوی که موقع آمدن تلگرام این گپ بین تلگرام و وردپرس رو پر کرد.
یا سایت های mrrootکه وابسته به سایت کلک آموز هستش،و اون سامانه ساخت ربات آسان که از همین دسته محسوب میشن.

✅✅ ت: کار بهترتری رو انجام بدین!
پلاگین های پرطرفدار رو رصد کنین و ببینین چه چیزی اون ها رو پرطرفدار کرده،چه نیازی رو دارن رفع می کنن،و این سوال رو از خودتون بپرسین که آیا من میتونم این نیاز رو به نحو بهتری رفع کنم؟اگر اینطوره میتونید همین الان اقدام کنید! البته بازاریابی این مدل پلاگین ها رو باید با روش جدی تری دنبال کنید چرا که رقیب سرسختی دارند.
مثالش پلاگین های رایگان wp-parsidate که سعی کرده جای wp-jalai رو بگیره و کاری از اون بهتر رو انجام بده،که هنوز موفق نشده / گرچه مسیرش مسیر خوبیه.

✅✅ س: از سفره ای که پلاگین های بزرگ پهن کردن استفاده کنید!

حتما شمایی که این مطلب رو می خونین اسم چندتا پلاگین مطرح رو همین الان می تونین متصور شین،مثلا ووکامرس ، edd ، yoast-seo، کامپوزر و.. این ها همگی پلاگین های پرطرفداری هستن،این یعنی بازار خوبی هم دارند،پس چرا از این فرصت استفاده نکنید؟مثال بارزشش همین پلاگین ووکامرس که کلی پلاگین جانبی داره براش تولید میشه.به عنوان مثال پلاگین های درگاه ووکامرس،پس قدر این سفره رو بدونین.

تا اینجا تحویل شما،مابقی بحث ان شاءالله اگر نفسی باشه برای بعد.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *